Kalcijum i vitamin D, ključni za zdravlje kostiju.

Written by Tanja Penić on . Posted in Blog

Činjenica je da sa godinama starosti gubimo koštanu masu. Gubitak koštane mase može izazvati osteoporozu, kada kosti postaju krte i sklone prelomu. Osteoporoza predstavlja vodeći uzrok invaliditeta u svetu. Dobre vesti su da se osteoporoza može sprečiti i da postoji puno toga što se može učiniti kako bi kosti ostale jake i zdrave.
1. Pravilna ishrana
Prvi korak u jačanju kostiju je obezbeđenje svih hranljivih sastojaka koji su potrebni za pravilnu funkciju koštano zglobnog sistema. Zdrava ishrana može znatno smanjiti rizik od gubitka gustine kostiju i osteoporoze.
2. Ključni vitamin za izgradnju kostiju: kalcijum i vitamin D
Kalcijum je ključan za pravilnu izgradnju koštanog tkiva. Vitamin D pomaže telu da apsorbuje i ugrađuje kalcijum u koštano tkivo Zajedno, ova dva vitamina su kamen temeljac zdravih kostiju. Takođe, naročito je bitan i vitamin K2, bez koga kalcijum ostaje nedostupan našim kostima, iako smo ga ishranom uneli dovoljno. Brojna klinička ispitivanja su potvrdila da vitamin K2 u potpunosti sprečava gubitak koštane mase. Korišćenjem vitamina K2 i D3 dovoljna količina kalcijuma dospeva u krv, i pravilno se usmerava, pomažući nam da imamo čvrste kosti i vitalne zglobove.
Ponekada je potrebno više od odgovarajuće ishrane
Znamo da su mnogi hranljivi sastojci od suštinskog značaja za održavanje snage i gustine kostiju. Tu spadaju i proteini, vitamin B12, magnezijum, vitamin C i druge hranljive materije. Nažalost, ishrana mnogih starijih ljudi ne zadovoljava potrebe za nekim od ovih hranljivih sastojaka, jer i ako unose kalcijum i vitamin D, oni i dalje gube koštanu masu.
Najbolji način da dobijete sve potrebne hranljive sastojke je da pažljivo isplanirate svoju ishranu. Orašasto voće, pasulj, ostale mahunarke, voće i povrće su prirodno bogati nizom hranljivih sastojaka neophodnim za zdravlje kostiju. Voće i povrće su podjednako važni, kao i mlečni proizvodi. U starijim godinama predstavlja izazov da se obezbedi dovoljno hranljivih materija i minerala u ograničenom broju kalorija.
Saveti za jače i zdravije kosti.
Izbegavajte obrađene namirnice
Industrijska obrada namirnica uništava neke od njihovih prirodnih hranljivih materija, i čak i uz dodatak vitamina ili minerala, obrađena hrana obično nema dovoljno hranljivih sastojaka kojih su sastojci prirodne hrane.
Birajte hleb sa celim zrnima
Kad god imate izbor, izaberite hleb sa celim zrnima, koji je daleko bogatija hranljivim sastojcima potrebnim za zdravlje kostiju.
Raznovrsno se hranite
Uvrstite u vašu ishranu i nove namirnice, kao što su kefir ili kinoa. Izaberite povrće iz čitavog spektra boja, od lisnatog zelenog povrća do slatkih crvenih paprika. Raznovrsna ishrana će pomoći da se obezbedi ravnoteža hranljivih sastojaka neophodnih za dobro zdravlje kostiju.
Koristite dodatke ishrani
Ponekad i najzdravija ishrana ne može pružiti sve hranljive sastojke koji su potrebni za zdravlje kostiju. U tom slučaju mogu pomoći dodaci ishrani. 
PRIMED 3 kreći se lako je prirodni preparat na bazi meda, kalcijuma, kurkume i medicinskih gljiva reiši i šitake. PRIMED 3 se preporučuje kod: osteopenije, osteoporoze, reumatskog i drugih oblika artritisa kao i kod povećane potrebe za kalcijumom.
Aktivni sastojci preparata obezbeđuju pravilnu mineralizaciju kostiju i funkcionisanje koštano-zglobnog sistema. Ispoljavaju protivupalno i antireumatsko dejstvo, čime ublažavaju tegobe kod reumatskog i drugih oblika artritisa.
U periodu koji sledi menopauzu (poslednja menstruacija), dolazi do postepenog smanjenja nivoa estrogena. Smanjenje nivoa ženskih polnih hormona kod većine žena može dovesti do smanjenja gustine kostiju, pored ostalih promena koje nastaju u postmenopauzalnom periodu. PRIMED 3 pomaže da se organizmu obezbedi dovoljna količina kalcijuma, kako bi se ovaj fiziološki proces usporio, i omogućilo normalno funkcionisanje koštano-zglobnog sistema.

Tags: , , , ,