Ukrotite loš holesterol!

Written by Tanja Penić on . Posted in Blog

Nivo holesterola može da se održava u preporučenim granicama, i bez upotrebe lekova, ako se pridržavate preporuka koje su uopšteno savetuju za zdrav životni stil.
Naime, na nivo holesterola definitivno značajno utiče sve ono što jedete. Spisak namirnica koje treba ograničiti uglavnom je svima dobro poznat. Na prvom mestu to su žumanca, iznutrice, punomasno mleko i masti.
1. JELOVNIK
Izbegavajte pržena jela, masti, masna mesa, punomasne mlečne proizvode, keks, čips, slatkiše. Takođe, treba ograničiti unos alkohola, a stručnjaci dozvoljavaju samo čašu vina dnevno. Na holesterol loše utiče i pušenje, jer doprinosi procesu taloženja masnoća na zide krvnih sudova – aterosklerozi.
2. REDUKCIJA TELESNE TEŽINE
Ukoliko imate višak kilograma, nivo masnoća ćete lako vratiti u poželjne granice ako smršate. Proces mršavljenja, istovremeno, pozitivno utiče na poboljšanje odnosa između dobrog i lošeg holesterola. Čak i mali gubitak telesne težine, imaće veoma pozitivan efekat. Recimo, ako oslabite od tri do pet kilograma, pri sledećem vađenju krvi analize holesterola će biti značajno bolje.
3. FIZIČKA AKTIVNOST
Kako bi masnoće u krvi bile u preporučenom opsegu, trebalo bi za fizičku aktivnost da odvojite od 30 do 60 minuta dnevno, ali ne morate vežbe da uradite “u komadu”, već više puta tokom dana po 10 minuta. Preporuka je da se nedeljno bavite sportom ukupno oko 150 minuta.
4. SUPLEMENTI
Mada ne postoje naučni dokazi da suplementi mogu da regulišu nivo holesterola, neki, ipak, kažu stručnjaci, mogu da pomognu kod povišenih manoća u krvi. Preporuka je koristiti ih uz konsultaciju sa lekarom, kako bi se izbegla mogućnost interakcije sa nekim od lekova. Pored ovsenih pahuljica, nivo holesterola može da se reguliše i redovnijom primenom psilijuma ili ječma. Preporučuju se i ekstrakt iz artičoke, zeleni čaj, riblje ulje, nijacin i proteini iz soje. Efikasno sredstvo su i lanene semenke, kao i beli luk.
5. KONTROLA KOD LEKARA
Ukoliko je uz pomenute metode nivo holesterola i dalje visok, obratite se za pomoć lekaru. Dugotrajno povećanje masnoća u krvi doprinosi razvoju kardiovaskularnih bolesti, a najteže, infarkt srca i mozga mogu da imaju čak i fatalan ishod. Pored statina za lečenje holesterola koriste se i derivati firbinske kiseline, i mnogi drugi lekovi.
PREPORUKE ZA ISHRANU
Najvažnije namirnice koje utiču na snižavanje nivoa holesterola su:
* rastvorljiva vlakna koja ograničavaju apsorpciju LDL (lošeg) holesterola u krv. Nalaze se u ovsenom brašnu ili pahuljicama, ali i u ječmu, pasulju, jabukama, kruškama i suvim šljivama. Doza koja zadovoljava dnevne potrebe je, recimo, jedna i po šolja ovsene kaše sa dodatkom banana.
* orašasti plodovi, bademi, lešnici, pistaći, orasi, sadrže dosta masnoća, tako da ne bi trebalo da uzimate više od 50 grama dnevno.
* avokado obiluje nezasićenim mastima, i sadrži nerastvorljiva vlakna, pa pomaže u pražnjenju creva i smanjuje nivo holesterola.
* maslinovo ulje snižava LDL i povećava HDL i poboljšava odnos ova dva holesterola.
* zeleni čaj kontroliše nivo triglicerida i holesterola u krvi.
* riba i omega 3 masne kiseline – bar tri puta nedeljno, jedite neku od masnih riba iz hladnih mora, kao što su skuša, jegulja, haringa, losos. Preporučuju se i polumasne ribe – sardine, šaran, inćuni.
PRIMED 8 Feropolis je tinktura na bazi propolisa i koprive.
Ne sadrži konzervanse, veštačke boje, arome i druge aditive.
Upotreba PRIMED 8 Feropolis preparata preporučuje se:
kod povišenog nivoa holesterola
za poboljšanje cirkulacije i u prevenciji ateroskleroze.
Aktivni sastojci preparata deluju blagotvorno na regulisanje nivoa holesterola u krvi. Povoljno deluju na očuvanje normalne cirkulacije krvi kroz krvne sudove. Regulisanjem nivoa holesterola i poboljšanjem cirkulacije mogu pomoći u sprečavanju razvoja ateroskleroze.

Tags: , , ,