Vitamin E, snažni zaštitnik lepote i zdravlja

Written by Stanko Nikolic on . Posted in Blog

VITAMIN-E-ins1Vitamin E je izvrstan za lepotu, kao i za zdravlje celog organizma. Možete da ga nanosite direktno na kožu u vidu ulja bogatog vitaminom E ( ulje divlje ruže, bademovo ulje, arganovo ulje, ulje jojobe…) ili da ga konzumirate. On je važan antioksidans i borac protiv slobodnih radikala u organizmu.
Vitamin E je u poslednje vreme bio jako interesantna tema i predmet mnogih istaživanja. Iz tog razloga se mnogo saznalo o njegovim blagodetnim svojstvima.
Vitamin E pomaže u prevenciji srčanog i moždanog udara, smanjuje nivo lošeg holesterola koji povećava rizik od stvaranja krvnih ugrušaka. On takođe pomaže i kod sprečavanja grčeva u mišićima i sindroma nemirnih nogu.
Smanjuje rizik  od određenih vrsta raka i štiti ćelije od oštećenja DNK ,koji mogu dovesti do stvaranja malignih ćelija. Jačanjem imunološkog sistema, sprečava dalje širenje maligne bolesti.
Smanjuje oštećenje plućnog tkiva nastalog izlaganju štetnim gasovima, prašini i duvanskom dimu. Smanjuje efekte zagađivača i pomaže u kontroli nivoa šećera u krvi. Ubrzava razgradnju glukoze i povećava osetljivost ćelija na insulin. Ovo može znatno olakšati život dijabetičarima.
Vitamin E pomaže i ženama u menopauzi, smanjujući nalete toplote , tj valunge. Ovaj vitamin pomaže i u regulaciji lučenja polnih hormona, povećava pokretljivost spermatozoida i ublažava simptome fibrocistične bolesti dojke. Iako se ne zna tačan način delovanja, mnoge studije su dokazale ovo njegovo dejstvo.
Vitamin E je efikasan i u prevenciji oštećenja vida, usporava razvoj katarakte i makularne degeneracije. Ima protivupalno dejstvo, smiruje upalu i bol u mišićima uzrokovane artritisom. Vitamin E ima ulogu u regeneraciji kože, ubrzava proces zarastanja i smanjuje rizik od nastanka ožiljaka. Takođe, sprečava moguća oštećenja kože izazvana zračenjem, smanjuje simptome nekih bolesti kože kakve su ekcem, psorijaza, akne, jako je dobar za tretman izuzetno suve kože.
U cilju obezbeđivanja dovoljnih količina vitamina E u organizam potrebno je u svakodnevnu ishranu uvrstiti neke od sledećih namirnica, koje su najznačajniji izvori ovog vitamina.
-Orašasti plodovi i semenke.
-Žumance jajeta.
-Pšenične klice.
-Tamno zeleno lisnato povrće.
-Masline.
-Zelena paprika.
-Kivi.
-Papaja.
-Mango.
-Ljute papričice.
-Bundeve.
Dnevne potrebe za vitaminom E su najmanje 200 mg. Maksimalna dnevna doza je 1000 mg. Iznad toga ovaj vitamin može ugroziti zdravstveno stanje našeg organizma.
Ciljne grupe kojima se vitamin E posebno preporučuje su :
-Prekomernim pušačima i alkoholičarima.
– Osobe sa ishranom siromašnom mastima.
– Oni koji žive u nehigijenskim uslovima.
– Osobe koje pate od hroničnog stresa.
– Osobe koje u porodici imaju slučajeve srčanih bolesti i malignih oboljenja.

 

 

Tags: , ,